2011321201 |
De Freinet al cooperativisme educatiu |
2020-2021 |
Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
13/3/2021 - 13/3/2021 (3 hores) de 10:00h a 13:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Alt Penedès
|
| |
|
Jornada Virtual |
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Jornada pedagògica destina a tot el professorat, vinculada a l’exposició temporal de VINSEUM “Quan la vida entra a l’escola, el mètode Freinet al Penedès” visitable de l’11 de desembre de 2020 al 21 de març de 2021.
Planteja una retrospectiva històrica tant de la pedagogia de Freinet com del cooperativisme educatiu.
Partint d’una base teòrica acabarem amb un seguit de casos i projectes que ens donaran idees i ens resoldran com ho hem de fer per a portar-ho a la pràctica.
|
| |
Objectius |
- Plantejar una retrospectiva història del mètode Freinet i el cooperativisme educatiu.
- Reflexionar sobre les cooperatives d’alumnes i veure quins son els processos per a activar-les.
- Conèixer casos pràctics actuals tant del mètode Freinet com del cooperativisme educatiu.
|
| |
Continguts |
- Recorregut històric del mètode Freinet i el cooperativisme i anàlisi dels elements pedagògics de la cooperativa d’alumnes, la seva relació amb el cooperativisme i la seva dimensió ètica i política.
- Coopsetània (ateneu cooperatiu), explicació de la seva tasca i com estan activant les cooperatives d’alumnes.
- Experiències de cooperatives d'alumnes.
|
| |
Observacions |
Activitat organitzada conjuntament amb VINSEUM i CRP de l'Alt Penedès
|
| |
Formador/a |
Fèlix Pardo, Francesca Majó, Coopsetània
|
| |
Avaluació |
Els qüestionaris que es faran arribar als participants.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de totes les etapes educatives
|
| |
E-mail |
crp-altpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|